dag 3 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evy Kregting - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evy Kregting - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

09 Februari 2015 | Filipijnen, Calinan

Dag 3.
Ons eerste dagje in Calinan. We begonnen met heerlijk uitslapen en rustig wakker worden. Daarna hebben we voor het eerst een maaltijd in het ziekenhuis op. Jepp, noedels! Dat ging er natuurlijk nog niet zo goed in. S’ Middags gingen we naar Vila Cristina, dat is een heel mooi zwembad met een orchideeën tuin en resort. Er was verder maar een gezin dat aan het zwemmen was, dus we hadden het hele zwembad voor onszelf aangezien de kinderen niet in het grote bad mochten. Gek genoeg is niemand daar verbrand! Ook gingen we voor het eerst met een jeepney, dit was zo raar, iedereen werd in een mini busje gepropt en als het busje vol was gingen ze op het dak zitten. weer werden alle ogen op ons gericht. Na het zwemmen gingen we door naar de supermarkt, er was een hele strenge beveiliging bij de deur die tassen gingen controleren, dit is denk ik het gevolg van de aanslag van vorige week. Weer kregen we veel aandacht en iedereen zei dat we mooi waren. In de winkel was het erg lastig om producten te kiezen omdat je geen idee hebt wat lekker is en wat je nodig hebt. Bij de kassa hadden we (Fenna) al gelijk sjans, alle inpakkers waren aan het kijken en aan het knipogen, toen weer met alle tassen terug een jeepney zoeken. En dit was zo makkelijk nog niet, de meeste jeepneys zaten helemaal vol en om nou al meteen op het dak te gaan zitten vonden we toch nog iets te spannend. Dit heeft voor veel vermaak gezorgd bij menig Filipijn,8 voor hun rijke en blanke meiden die de weg proberen te vinden in een vreemd en arm land. Toch is het ons gelukt en zijn we naar huis gereden. Die avond hebben we meteen ons avontuur ingewijd na de overheerlijke rijst met kip van het ziekenhuis door middel van het 50 tinten grijs spel en natuurlijk hoort daar een lekker drankje bij!

Verslag uit: Filipijnen, Calinan

Filipijnen

nog maar 3 dagen en dan zitten we al in het vliegtuig, wat is het aftellen toch snel gegaan!

dag 5

dag 4.

dag 3

dag 2

dag 1
Evy

hallo allemaal, ik ben Evy en ik doe de opleiding Pw niveau 4 kinderopvang. samen met 7 andere meiden vlieg ik naar de Filipijnen deze donderdag. hier gaan wij werken in een weeshuis, basisschool, ziekenhuis, huis voor misbruikte meisjes etc. in deze blog wil ik mijn familie en vrienden op de hoogte houden van mijn reis. We zullen 11 weken verblijven in het stadje Calinan bij Davao City op het eiland mindanao.

Actief sinds 26 Jan. 2015