de eerste dagen. - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evy Kregting - WaarBenJij.nu de eerste dagen. - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evy Kregting - WaarBenJij.nu

de eerste dagen.

Door: evy kregting

Blijf op de hoogte en volg Evy

01 Februari 2015 | Filipijnen, Calinan

hallo allemaal,
Eindelijk heb ik ook tijd om een reisverslag te schrijven..
na meer dan 25 uur vliegtuig in vliegtuig uit, vertragingen, vliegtuigeten dat niet altijd even lekker was en op chinese tijd kwam (dus 6 uur eerder dan Nederlandse tijd) en een hoop stress waren we toch eindelijk aangekomen in Davao City, hier werden we opgewacht door de baas van het ziekenhuis waar we verblijven, Robillo met zijn vrouw en Nurse Helen die ons deze periode gaat begeleiden. we moeten met zijn alle met de koffers in een busje en ik mocht voorin bij Helen. We raakte meteen aan de praat en ze heeft me alles verteld over het land. Toen we rond reden besefte ik pas echt hoe arm dit land is, overal stonden sloppenhuisjes en liepen armoedige mensen. en volgens mij overtreden ze alle Nederlandse verkeersregels die er zijn. er zitten soms wel 6 man op een scooter zonder helm, en als de jeepny vol zit gaan de mensen op het dak zitten, ook rijd iedereen kris kras door elkaar heel bijzonder! Ook worden we hier aangekeken alsof we prinsessen zijn. alle ogen worden op ons gericht als we ergens heen lopen en er worden foto's van ons gemaakt, iedereen roept dat we "beautiful" zijn dus met ons eigenwaarde komt het wel goed:P toch is het hier hartstikke mooi, de mensen zijn aardig en sociaal en het eten is te doen. het huisje was op het begin een beetje een tegenvaller, het is erg klein en verreweg van luxe. het is goed te merken dat dit een 3e wereld land is. maar na een paar uurtjes hebben we er toch ons huisje van kunnen maken en is het nu hartstikke gezellig! zaterdag zijn we wezen zwemmen in een prachtig landschap, en zijn we naar het dorpje geweest om boodschapjes te doen, en de avond hebben we eerst met de kinderen van het ziekenhuis gepraat en later hebben we gezellig spelletjes gedaan in ons huisje. zondags (vandaag dus) hebben we besloten lekker uit te slapen en smiddags de stad in te gaan om bij de winkeltjes te kijken, als je het al winkels kunt noemen. overal staan kraampjes met fruit, vis, rijst en andere spulletjes. dit was erg leuk om te zien, maar de geur daar is niet altijd even lekker. Fenna is al ten huwelijk gevraagd in de supermarkt en heeft al verschillende telefoonnummers. waarschijnlijk ben ik zoveel vergeten om er op te zetten, maar dat horen jullie vanzelf wel!
Groetjes!

  • 01 Februari 2015 - 10:17

    Adrie Kregting:

    Hoi Evy,
    Een leuk verslag.Tot de volgende keer.

    Groet Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Calinan

Filipijnen

nog maar 3 dagen en dan zitten we al in het vliegtuig, wat is het aftellen toch snel gegaan!

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2015

dag 5

09 Februari 2015

dag 4.

09 Februari 2015

dag 3

09 Februari 2015

dag 2

09 Februari 2015

dag 1
Evy

hallo allemaal, ik ben Evy en ik doe de opleiding Pw niveau 4 kinderopvang. samen met 7 andere meiden vlieg ik naar de Filipijnen deze donderdag. hier gaan wij werken in een weeshuis, basisschool, ziekenhuis, huis voor misbruikte meisjes etc. in deze blog wil ik mijn familie en vrienden op de hoogte houden van mijn reis. We zullen 11 weken verblijven in het stadje Calinan bij Davao City op het eiland mindanao.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 2194

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 17 April 2015

Filipijnen

Landen bezocht: